Doppler

Folk har på pappas jobb sagt åt honom att han är otroligt lik Doppler, i boken med samma namn, skriven av Erlend Loe. Jag håller på att läsa den nu, och har hittat 2 stycken som verkligen identifierar min pappa.

#1
"Jag cyklar naturligtvis året om. Till och från jobbet. Jag är cyklist. Jag är kanske först och främst cyklist. Inga omständigheter hindrar mig. På vintern använder jag dubbdäck. Jag har cykelhjälm. Cykelhandskar. Särskilt lämpade byxor och jackor. Cykeldator. Lampor. Jag cyklar fyrahundra mil om året."

#2
"Kalven ska heta Bongo efter min far, slår det mig medan jag traskar tillbaka mot skogen. Även om min far inte hette Bongo ska kalven heta det efter honom. Ibland måste man kunna vara öppen för den sortens kopplingar."

Min pappa är verkligen sån, om man nångång spenderat en stund att prata med honom, ätit middag hemma hos mig eller liknande så borde man ha insett det. Det med cyklingen är att han har i fler år nu cyklat till och från jobbet, som ligger i Solna. Oavsett årstid och väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0