En god och en dålig nyhet.

Idag har jag två saker att prata om. Hästar och människor. Två ganska stora ämnen som jag tänkte disekera, och fokusera på 2 små delar av de stora ämnena. Mig som ryttare och....

Börjar med mig som ryttare.
Jag har idag lekt hästtjej och ridit Loni, Josefines häst. Det var otroligt kallt, som många av  mina vänner med comviq fick veta. Jag började med att skritta (?), dvs typ gå runt, då Josefine eller Towe höll i Loni (hästen) samtidigt som dom avgarvade och fotade. Sedan blev det lite lätt trav (typ småspring) också. Jag var så duktig så, och Loni samarbetade mycket fint. Jag hade en alldeles egen teknik som finns på film, som aldrig kommer visas för mänskligheten. Men vackert var det. Josefine litade tillräckligt mycket på mig för att låta mig rida omkring ensam i padocken (?). Jag skrittade runt lite grann, innan dom vågade låta mig trava på egen hand. Det blev däremot jättesvårt då Loni fått för sig att jävlas med mig och därför att jag inte vågade ta i och "sparka" henne.

Sen orkar jag faktiskt inte skriva om människor som jag hade tänkt, för det kom annat i mellan, som fått mig att tänka, vilket gör att jag verkligen inte är på humör för att skriva nånting flummigt och aggresivt som det var meningen. Men om jag skulle göra det nu, skulle jag gå under. Jag kan ju bara passa på att säga det att jag älskar när människor inte berättar saker. Håll tyst så länge ni kan, så blir jag bara mer sårad. Bra stil, gör en 'Ellen'. Nej, jag vill hellre att ni berättar det direkt till mig och inte via några omvägar. Nu kommer allting att bli som förr igen. Jag kommer gå under totalt, bara att jag inte kan gömma mig bakom andra den här gången.

(att lyssna till den här musiken samtidigt, ingen bra idé!)


Kommentarer
Postat av: Towe

Den här gången ska du inte gå under! Du ska gå rakryggad ur det här.

2008-02-01 @ 08:05:08
URL: http://towiss.blogg.se
Postat av: Sossefine

och vi ska stötta dig :)

2008-02-01 @ 09:04:26
URL: http://enifessos.blogg
Postat av: nyco

som towe o jim säger! o du har alltid vänner som kommer stötta dig genom dina svåra stunder o du kan alltid ALLITD ringa mig oavsätt tid dag eller vad som helst som kan få folk att inte ringa så ska du ringa endå för det e sånt vänner e till för.
finns här för dig 24/7

2008-02-01 @ 14:21:19
Postat av: Maria

nice ..jag fick ju så mycket tid på mig

2008-02-02 @ 11:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0