helgen

ermn. jag ska väl berätta om helgen som har varit.. antar jag. (kan börja med att säga att ja inte sov nåt natten tors-fred, så ja var lagom pigg på fredagen)

fredag: sitter i skolan först, åker hem runt 4, dör här hemma, pratar i telefon i timtal igen.. sedan slänger ja i mig lite pizza och springer till tåget. i baggeby hoppar ylva på och vi åker till stureplan där vi står i regnet och väntar på 1:ans buss. den kommer och vi sover oss fram till essingetorget, där kim bor. vi fixar iordning en massa saker till vårt supernatural-maraton och sätter i gång första avsnittet. efter 5 minuter börjar bli prata istället och vi pratade mer än tittade ett tag. vi åt chokladbullar, pepparkakor och drack glögg.. alla började småsomna så vi bestämde oss för att spela isketch istället, vi ägde verkligen..vi gick upp till kims rum och bäddade i ordning bäddsoffan, pratade ännu mer, fixade iordning oss för att sova, och pratade ännu mer, samtalsämnen som genmanipulation, eller "gelmunipilation" som det till slut hette, kom upp och allt blev bara sjukt. vi somnade och vi vaknade och låg och pratade lite till, sedan sa hennes mamma till att hon gjort amerikanska pannkakor med chokladsås till frukost åt oss. träffade hennes farmor och farfar och sedan gick vi upp och tittade på några fler avsnitt av supernatural, blev dock avbruten av samtal och sms hela tiden ^^ sedan insåg jag att jag blev tvungen att springa hem, så jag och ylva sminkade oss..otroligt snyggt måste tilläggas..och sprang sedan mot bussen. vi åkte en stund, kommer till fridhemsplan, inser att 'nää, vi åker lite längre', kommer till hötorget, inte där heller, inte stureplan heller. ylva satt och sjöng på bussen och helt plötsligt vaknar jag och inser att ylva inte sjunger mer, då har jag sovit och ylva satt och sov och nästa station var gärdet, som är den sista stationen vi kan gå av på. så jag fotar henne fort som fan och sparkar sedan på henne så hon vaknar. vi ser att ropsten kommer om 2 minuter, vi springer, dvs haltar oss frammåt, och ner till tunnelbanan, missar den precis. nästa ska komma om 8 minuter, så vi lägger oss på en bänk och sover istället, 8 minuter går och ingen tunnelbana kommer, så står det 8 minuter igen och vi sover en stund till, tills nikki kommer och sparkar på ylva så hon vaknar och jag vaknar, hon kände tydligen igen ylvas mössa.
åker tunnelbana hem och pratar med folk i telefonen...igen... kommer hem och sätter mig vid datorn för att lösa kvällens problem, var ska filmkvällen vara..

det slutar med att alla puppy eyes riktas mot mig och alla, jesper, oliver och maria kommer hem till mig. vi hyr "behind the mask" som skulle vara en rysare, men som jaa, var en besvikelse. jesper och oliver vi tittar även på "pans labyrint" och börjar på "brokeback mountain" men då hade oliver surnat ihop och vi började bädda iordning madrasser. fick iordning 3 sängar på 4 pers, vilket gjorde natten helt sjuk, alla som låg på varandra och sparkades och ja vet inte hur många gånger oliver mulade mig med sitt hår. ouch, vax :S klockan 7 ungefär började alla lägga sig någorlunda till rätta och vi somnar nästan helt...väldigt obekvämt måste jag säga. med olivers fötter i ansiktet och klagomål om att jag lät som darth vader. vi vaknade allihopa och bildade högar igen, alla ligger ihoptrasslade med alla och ingen orkar göra någonting. vi kollar igenom allas mobiler och konstaterar ungefär klockan 1 att maria borde åka hemmåt, så alla börjar klä på sig, och jag kollar när tåget går. oliver får dåligt samvete för att dom lämnar allt stökigt hemma hos mig, så dom missar sitt tåg för att hjälpa mig att städa lite. jag går med dom ner till trappan vid tåget och svänger sedan av mot shell för att lämna tillbaka filmen som vi hyrde.
sen har jag dött i sängen och pratat med my sistah. hon mår ungefär lika bra som jag. pigg som en lemur typ.

nu lyssnar jag sönder maggie igen. fasen. nu ska jag iallafall duscha och sedan börja bege mig mot stan för att träffa alex och se kikis expressbud (Majo no takkyûbin).

 

Kommentarer
Postat av: Sossefine

hets helg i stort :D Hahah

2007-12-09 @ 15:41:20
URL: http://enifessos.blogg.se
Postat av: Sossefine

HIHIHI, söt :) man kan ju inte somna på en buss, tunnelbana grej... allt ... :O tokfia!

2007-12-10 @ 13:57:14
URL: http://enifessos.blogg
Postat av: nyco

haha låter som en kul helg :) vad roligt XD men lite väll mkt springande kanske :P

2007-12-10 @ 23:43:30
Postat av: Oliver

Surnat ihop my ass! Det kallas initiativ!
Är man en tjurpotta så blir man vax mulad!
Mohahaha!

2007-12-12 @ 09:10:13
Postat av: ell

haha, okej då ^^ det var ett ganska bra intiativ iofs :P duktig pojke

2007-12-12 @ 15:37:12
URL: http://ellenw.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0