lördag..ermn..lördag natt..

jaa.. stack in till stan runt 00, träffa en vän, argumentet jag körde med mina föräldrar var att jag aldrig varit en jobbig tonåring, aldrig kommit hem full eller varit jobbig, och att jag skulle sova över hos min vän (vilket det inte alls var meningen, men vad gör man inte för konsten), åt på burger king och vandrade omkring lite. skulle åka hem till ylva var det tänkt, för att slagga där (ylva visste inte det :P). vi hoppar på gröna linjen, kommer till t-centralen och ser att ropsten inte går förrän 06.00, klockan är nu ca 4. så jag bestämmer mig för att åka fram och tillbaka till hagsätra för att driva lite tid. tunnelbanan kommer till hagsätra och ur högtalarna ekar det "slutstation, avstigning för samtliga trafikanter, tåget går ur trafik". om mitt hjärta varit elakt innan, så dog jag nu. vad ska jag göra i hagsätra i 2h i kylan med 3 fulla 30-åringar som förföljde mig? jag kommer på att maria bor i hagsätra, ringer och väcker henne, hennes föräldrar blir sura, men släpper in mig och jag sitter där och pratar skit i 1.5h tills klockan blev halv 6, då jag går mot tunnelbanan. sätter mig och åker till gullmars, där jag byter tunnelbana, åker till slussen och byter igen, till ropsten. kommer till ropsten och hoppar på lidingöbanan. går av vid ylva och knackar på hennes fönster (klockan är nu halv 7). hon vaknar efter en stund och tittar trött ut genom fönstret. ser chockad ut när hon såg mig oh springer till ytterdörren för att släppa in mig. hon ser mycket förvirrande ut och vi börjar laga frukost, polarmackor med ost och te. jag sa ju att hon skulle bli glad och bjuda mig på te. hon skulle med sin moster och shoppa julklappar, och hade glömt ställa väckarklockan, så det var perfekt att jag kom och väckte henne. samtidigt som hon duschade sov jag i hennes säng, dvs 20 minuter (se bilder, som ylva fotade när hon klädde på sig). hon väcker mig och säger att bussen går om 2 minuter, vi springer till bussen, missade den och går mot ropsten. vi hann före tåget :D vi tog tunnelbanan till fridhemsplan och till ylvas moster. där får vi frukost, risgrynsgröt och te och mackor. samtidigt som felix, jaah och karin börjar fixa i ordning sig och duka undan, passade jag och ylva på att sova lite till. dvs 45 min mer sömn för min del. sedan bar det av till street vid hornstull för julklappsshopping. klockan är nu 11. köper en bok där, om stockholm på 60-talet, och sedan ger vi oss av mot slussen, där karin och ylva ska träffa josef och li tror jag. dom hoppar av och jag beger mig hemmåt. klockan 1 kom jag hem, och jag är pigg som en räka! under dessa gånger som jag har åkt lidingöbanan har konduktören väckt mig för att se mitt kort båda gångerna. typ klappat mig på axeln.




Kommentarer
Postat av: nyco

naaw va söt du e när du sover :) haha snälla vänner du har som släpper in dig mitt i natten eller får dem betalt? ;P låter som en kul lördag natt iaf :P

2007-12-23 @ 13:26:46
Postat av: ell

hahah ^^ mkt tveksamt om det är sött :P ser väldigt mysigt ut dock, det var det ^^ klart dom får betalt :D

2007-12-23 @ 13:41:07
URL: http://ellenw.bilddagboken.se
Postat av: Sossefine

hahah naw stackars lilla ellen

2007-12-23 @ 15:13:22
Postat av: maria

klart man släpper in henne...haha :P

2007-12-28 @ 23:35:28
URL: http://mariaklein.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0