var är mina block?

min dag började med att jag gick upp, tjugo i sju, duschade, sedan gjorde jag en typisk ellen och gick och la mig igen. sov säkert 20 minuter extra. sedan klädde jag på mig, jeans, galet grön t-shirt och en svart hood. kan smälla in underkläderna här också. brun bh från h&m, ljusblåa trosor från triumph, raggsockor från mammas garderob. jag gick upp, kokade te och kollade in i kylen. inget gott pålägg! så ser jag att mor min har en leverpastejmacka, kollar in i kylen igen.. den är slut! frågar mamma, med en lite blåst röst "är leeeverpasteeejen slut eller?". hon hade tagit det sista, men hon är så snäll så jag fick hennes macka, så gjorde hon en ostmacka till sig. jag sätter mig ner vid matbordet med dns kulturdel, läser lite, dricker te äter..inser att klockan är mycket och springer ner till tåget. hinner med det och åker till skolan. på röda linjen sitter jag mittemot en man i 40-årsåldern och han sitter men öppen mun hela tiden, det slutade med att jag stirrade på hans mun och tänkte "stäng, stäng, stäng, stäng" det irriterade mig så otroligt mycket. kommer till skolan och har ph med åsa halv 9, det går bra, får ljuga lite om min planering som vanligt. går på samhällskunskapen, det gick bra. sedan svenska gick också bra.
lunch, spaghetti med köttfärssås, åt många mackor iallafall.
satt och pratade lite med brudarna, sedan kom Danne och vi pratade med honom, Camilla och jag insåg att franskan snart skulle börja. så vi tog vårt pick och pack och drog oss upppåt mot plan 8. vi satte oss ner och den sega lektionen började. vi fick dock snart Gustav vid vårt bord och Camilla och jag blev som förälskade, vi har aldrig tänk på att han var rolig och trevlig på det sättet! han är en helt otrolig kille! så vi skrattade oss igenom lektionen och hade det väldigt roligt, förutom när TB satt med oss, då blev alla lite förskräckta, efterssom alla i hela franskan verkar vara rädda för henne, jag trodde att det bara var jag. efter franskan pratade vi lite med Gustav och sedan drog vi ner och jag pratade med Elle om att hon ville vara med i vår franskagrupp på redovisningen på måndag, och bestämde även att vi skulle fixa vår redovisning på fredag, workshopen på morgonen, jag har i vanliga fall inga lektioner på fredagar, men jag tror att det kan vara lite roligt att göra franskan med dom iallafall...klockan 9!
jag åkte sedan in till stan med Amanda, köpte block och present till Ylva. jag köpte block till mig och provade sedan ett par skor. vi gick därifrån glada,  går 10 minuter, innan jag stannar och säger "var är mina block?" så vi får springa runt överallt och kommer till kassan på dinsko och frågar efter en påse med block "en åhlenspåse?" frågar expediten och skrattar "ermn.. jaa" säger jag skamset och går därifrån skrattandes med mina block igen.
Amanda och jag köper en present till Ylva och köper sedan munkar och tar oss sedan hem igen.
trött i kroppen kokar jag nudlar, med champinjonsmak, varför har vi bara räkor och champinjon hemma för? och nu sitter jag här och tar de lugnt. det var typ min dag.

inte nog för att mina block försvann, så är min mp3 på dödsbädden.

Kommentarer
Postat av: nyco

haha låter ju som en kul dag :P o verkligen snylta på morsans macka där ;P men måste fråga G?, C? A? Y = Ylva gissar jag på:P o sååååååååå förvånande att du glämde in påse :P

2007-11-27 @ 17:01:04
Postat av: ell

nyco: var snäll nu, det är mkt förvånande...8-) inte alls

2007-11-27 @ 17:08:10
URL: http://ellenw.bilddagboken.se
Postat av: Sossefine

Hahhaa ;) alltid lika pinsamt att glömma saker :O

2007-11-27 @ 17:12:05
URL: http://enifessos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0