Jag lovar, jag ska sluta tjata om den underbara staden London

Jag ska sluta tjata om London, jag lovar. Nojan går över snart, grejen är bara den att jag är kär. När man är kär, så tänkar man på det/den, omedvetet, i ca 20-25min per dag (bevisad statistik). Och ja, jag är kär, men men. Det går nog över snart. Måste få landa lite och leka med lite bilder. Samt slänga upp en liten lista på vad vi gjorde, så jag kan gå tillbaka hit när jag är gammal och grå och minnas mina ungdoms dagar.

Fredag:

  • Kom till Victoria ca 14
  • Köpte tunnelbanekort
  • Åkte till Earl's Court, där vi hittade vårat Hostel, placerat på lugna fina Bolton Gardens, tvärgata mot Earl's Court Road. Hostel helt klart att rekomendera. Kostade £16.50 per natt, billigt och bra.
  • Vi begav oss ut på tunnelbanan och besökte Big Ben, Monument, London Bridge, London Eye etc.
  • Vi träffade, efter många om och men, Ylva vid South Kensington och tog sedan buss till Picadilly Circus, därifrån vi gick till SOHO och Chinatown för att äta middag.
  • Kvällen slutade sedan med bio, Burn After Reading och sedan hemgång
Lördag:
  • Vaknade tidigt och mötte Ylva vid Earl's Court Road klockan 9
  • Vi checkade in via internet till vårat plan för att slippa betala straffavgift igen
  • Vi åkte till Oxford Street och Primark för att shoppa upp lite pengar; kom därifrån med klänning, jacka, underkläder, handskar, hårspännen etc. Massa saker iallafall.
  • Vi drog vidare till Camden för att gå på Camden Market; där införskaffades; djurryggsäck, fåglar, sjalar, vantar och lite annat
  • Vi tog sedan en buss till Notting Hill för att gå längt Portabello Road och titta på marknaden, mysigt
  • Nästa stopp blev en 40 min lång bussresa som slutade i en busskö som vi tillslut gav upp och hoppade av bussen vid ett rödljus på Oxford Street, för att sedan gå till närmaste tunnelbana
  • Tunnelbanestationen Earl's Court hade växelfel, så vi fick ta ännu en buss; som gick hem iallafall, nästintill direkt utanför vårat Hostel; där vi packade
Söndag:
  • Mitt bagage väger 2-3kg mindre på vägen hem än på vägen dit, vilket för både Amanda och mig är ett mysterium. Någonting är glömt...
  • Vi missar nästan vårat plan; för 14 älvor, men det är ingenting vi behöver prata om
  • Sen kom vi hem, efter lite om och men.
Och nu saknar jag London.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fåglar?

2008-12-08 @ 09:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0