Believing it could begin and end in one evening

Idag har jag gjort..typ ingenting. köpt en Situation Stockholm åt Martin som jag ska skicka ner till honom ,ev sälja det gamla game boyet till honom också. Det vore ju något. Han har erbjudit 150:- så det är ju bra ^^
Bytte mina skor mot en storlek större också.

Jag kan ju passa på att berätta varför jag har någonting emot svensk film och musik.
Jag har nämligen de senaste dagarna fått en väldig massa svensk musik skickat till mej eller frågor om jag tkr och det och det svenska bandet. Nej, det har ingenting med själva musikstilen att göra, jag skulle säkert älska Kent och Winnerbäck, OM dom inte sjöng på det förbannat fula språket svenska. Jag vet inte vad det är, men så fort en film eller en låt är på svenska, så kan jag bara inte ta den seriöst. Sedan att svenska filmer ofta håller en mycket lägre kvalitet än utlänska filmer, det är ren fakta. Då pratar jag inte om utlänska som i Hollywood, utan då snackar jag mellanöstern, frankrike, asien, mindre små filmer med själ. Hur många svenska filmer har vi inte sett, där skådespelarna går omkring och ser förvirrade alt skrämda ut? Nej, svensk film håller inte måttet.
Okej, jag kan acceptera att det finns bra svenska filmer, inspelade i modern tid också, men dom flesta filmer håller inte måttet, dom filmerna ger mig ingenting! Och istället för att se en värdelös svensk film, föredrar jag att se en bra utlänsk film. Så är det bara :P

Några filmer som jag däremot tycker att man ska se är I'm a cyborg, but that's OK! (ja jag kommer tjata om den tills alla sett den!) Rocket Science, Svart katt Vit Katt, Livet är ett mirakel, Lost in Beijing, California Dreamin', Hallam Foe och The Sun Also Rises. Sen har jag måååånga fler också, men det är några iallafall. SE DOM!


Kommentarer
Postat av: nyco

haha ok :P
men jag tyckte Arn va helt ok :P (beror nog på att min kusin e me men endå (A))

2008-02-11 @ 12:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0