First you beat me up then you kissed me too

Det var den arbetsdagen, nu blir det inte jobb förrän 24 februari igen. Jag ska däremot försöka utöka mina arbetstider med 3 dagar i månaden istället för 2. Blev lite sugen när kajsa berättade att hon kommer få över 4000 för januari och jag sitter där med, vad då? typ 500. Fast jag jobbade bara en söndag i januari iofs. Hon jobbade 6 dagar. Så där är skillanden. Men för att jag ska ha råd att åka till Hultsfred i sommar som jag verkligen MÅSTE, så måste jag nog jobba lite mer, och spara lite mer. HEMSK tanke!
Helvete! Jag måste bli klar med Hjördis arbete också, hon kommer in varje dag och jag får bara mer och mer ångest, och min pappa bara trackar på mig och skämtar om att det bara blir mer och mer pinsamt.

Jag har en tendens att koppla låtar till händelser och människor.
Några exempel är
Jens Lekman - You are the light, den låten tänker jag på Towe
Colin Hay - Maggie, tänker jag på 2 personer..
Bright Eyes - Lover I don't have to love, Då tänker jag på boken 1984 och huvudpersonen i den
Lisa Miskovsky feat The Lost Patrol - Alright, Den tänker jag på Pekka och Amanda i Amandas kök när vi har lagat mat, sjungit högt och dansat ^^

Det är bara några få exempel, sen har jag fler också som jag inte kan låta bli att tänka på när jag hör en viss låt. Men där är några exempel. Många låtar är också känslomässigt laddade. Men det tänker jag inte ta upp just nu. Kanske nån annan gång.

image45


Kommentarer
Postat av: Towe

Jag känner mig nästan lite hedrad :)

2008-02-10 @ 23:09:56
URL: http://towiss.blogg.se
Postat av: nyco

har inte jag nån låt? =(

2008-02-12 @ 11:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0