We're the people, the happy with the broken hearts

Jag kände att det var dags för ett riktigt inlägg idag. Jag har inte haft någonting att skriva om de senaste dagarna, eller snarare, jag har kommit på briljanta ämnen, men jag har inte kunnat skriva ner det. Men det kanske är dags.
Ett ämne som jag ska skriva om någon gång inom de närmaste dagara (dagen) är alla fucking hjärtans dag! Eller så skriver jag om det idag. Det verkar som det.

Är det bara jag som ser alla hjärtans dag som en otroligt överskattad kommersiell dag, som folk ser som en undanflykt för att slippa visa sin kärlek varje dag. Jag anser att man ska visa kärleken varje dag, man behöver verkligen inte köpa choklad och blommor eller vad folk nu klassar som romantiska gåvor, varje dag, utan visa den på omateriella sätt. Säg till din pojk/flickvän, vän, familj att dom såg bra ut idag, skicka söta sms, gör någonting oväntat för dina föräldrar t ex erbjud dig att följa med och handla mat? laga middag? vad som helst positivt anser jag att man bör göra varje dag. Det är faktiskt inte så svårt att ta brödet ur arslet och skicka ett sms där det står "du är en bra vän" eller någonting liknande. Istället så ska världen ha en speciell dag, där hjärtan och rosa godis överkonsumeras och kärleken är överflödig, för att resten av årets 364 dagar vara grå och tråkiga. Det är klart att dagen kan vara som en push för personer att visa nya kärlekar sin omtanke, man kanske vågar gå fram till någon man inte pratat med förrut, men är det inte mer speciellt om man gör det på en helt vanlig onsdag än på alla hjärtans dag? Nä, jag vet inte, jag ser det bara som en överdrievn dag, som helt har förlorat sin charm i all materialism. Kärlek är inte strikt bunden till en dag på året, utan kärlek är någonting som man kan visa varje dag.




Det här är ett praktexempel kärlek!


Kommentarer
Postat av: nyco

håller med om att det e överflödigt me en spc dag för sånt mkt bättre att göra nåt en helt vanlig fredag då e det ju oväntat. på alla hjärtans dag väntar ma nj usig nåt då blir det inte lika spc. MEN det e endå skönt med en spc dag då man kan va me den man älskar o typ missa en träning elr nåt för att få va me den utan att känna sig skyldig. men annars håller jag me dig fullt ut :)

2008-02-13 @ 14:34:53
Postat av: joss

du har rätt sötnos

2008-02-13 @ 15:27:48
Postat av: Jey

Wow, missa en träning! Vilken otrolig kärleksbetygelse! ;P

2008-02-13 @ 17:22:57
Postat av: nyco

jey om du skulle träffat min tränare så e det mkt

2008-02-15 @ 10:34:48
Postat av: Maria

naaaw din sentimentala jävel:)(L)

2008-02-15 @ 17:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0