You've got a beautiful face, it will take you places

Jag hade två semlor igårkväll. En åt jag upp. Den andra var UPPÄTEN när jag kom hem! Jag hade sett fram emot den semlan hela dagen, så min lillebror kom fram till mig och kramade mig och sa ett ömkligt "förlåt" efter att chocken lagt sig. Istället blev det snabbmakaroner med gorgonzolasås. Jag har kommit på två saker som jag glömt att skriva om.
Det första är fredagens bravader, som innebär spillande av dryck.
Först i matsalen spiller jag ut ett vattenglas över hela bordet, det bordet som vi inte ska sitta vid heller, så vi flyr hela gänget och lämnar bordet till dess öde. Sedan på café 60, så stöter jag till bordet och det är helt plötsligt te ÖVERALLT. I mitt knä, på stolen, som jag sitter på, så ni kan ju tänka er vilken fin fläck det var på mina jeans (tänk småbarn som kissat på sig), bordet etc. det var te överallt.

Nästa händelse var igår på väg tillbaka från riksdagen, till skolan. Vi står på t-centralens tunnelbanestation och jag tar upp min rosebud läppbalsam-grej och tappar det! Det är en rund burk som rullar i slow motion mot kanten, vi stod säkert 3 meter ifrån och tiden det tog för burken att rulla var säkert 5 sekunder. Jag däremot, dum som jag är, står bara och ser på hur den rullar, rullar, rullar och rullar ner för kanten. Helt i chock av vad som har hänt. Det var gårdagens största sorg.

Dagens största sorg är (förutom semlan) att jag gjorde världens dummaste slarvfel på mvg-uppgiften på matte-provet. Vad är man för idiot om man får 4*4 till 12? Det är lite likt Johannas fel på nationella. Så otroligt dumt, bara att mitt är på mvg-uppgift och inte g. Jag får hoppas att hon bortser från det och tar för formlerna som jag förhoppningsvis skrivit rätt på.

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha, ja.. du har haft "otur" de senaste dagarna ;)

2008-02-06 @ 16:57:11
Postat av: nyco

haha låter som en bra helg :P

2008-02-06 @ 23:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0