Kafka På Stranden - Haruki Murakami

    "Ja, jag fattar", sa Hoshino. "Saker som öppnas måste stängas. Saker man har måste man lämna tillbaka precis som de var. Jag har bestämt mig för att inte tänka så mycket på saker och ting. Jag gör vad du vill även om det låter helunderligt. Jag fick en sorts uppenbarelse i går natt. Att ta vansinniga saker på allvar, det är bara ett enda stort slöseri med tid."
    "En mycket klok slutsats. Det finns ju ett gammalt ordspråk om det också: 'Meningslösa tankar är värre än inga tankar alls.'"
    "Schysst."
    "Mycket tankeväckande, tycker du inte?"
    "Har ni någonsin hört ordspråket: Sju sköna skithuven skötte charaderna."
    "Och vad i hela friden är det tänkt att det ska betyda?"
    "Det är en såndär tungvrickare. Jag har hittat på den."
    "Och vad är poängen?"
    "Finns nog ingen. Jag kände bara för att säga något."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0