Du har ingen aning, att jag tänker på dig precis just nu...

När jag och min syster Karin var yngre, jobbade min mamma natt. Då brukade vi, på helger och lov, städa köket nattetid, för att sedan skriva en liten lapp till mamma och säga att vi älskar henne och sedan gå och lägga oss nöjda och vakna av att mamma lagt en ny lapp när hon kommit hem. En lapp där det stod hur glad hon var. Det är vackra minnen. Jag och Karin brukar alltid umgås som bäst på natten. Vi tittar på film, bakar, lagar mat, städar eller allmänt pratar. Hon är fin min syster.

I natt har jag påbörjat något nytt. Jag städar också. Fast ensam den här gången. Jag får finfrämmat imorgon och tänkte därför ha rummet rent. På min sovmorgon imorgon ska jag ta mig an resten av lägenheten och göra den gästvänlig. Det kommer nog bli bra. Trots att jag städar bäst på natten.

Nu ska jag städa några timmar till.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var väldigt vackert skrivet! :)

2009-02-13 @ 00:16:04
Postat av: Towe

Du är så fin du :) En av de finaste människorna jag vet.

2009-02-13 @ 00:40:53
URL: http://towiss.blogg.se/
Postat av: Henrik

Det är fina minnen som man kan ta fram och njuta av då man har det svårt. Fint skrivet och frågan är om du påverkat de personerna ovan? :)

2009-02-13 @ 21:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0