Jag skall visa dig ångest i en handfull stoft.

Jag har börjat inse att fylla 18 innebär så himla mycket mer än att bara få mer frihet.

Det innebär nu att:
  • Jag måste betala reservationsavgifter på biblioteket.
  • Jag måste betala för förseningar på böcker på biblioteket.
  • Jag måste betala inträde på museum.
  • Fredrik Reinfeldt ser mig nu som en vuxen, vilket jag inte är och kommer inte bli på ett bra tag.

Men det finns som sagt många fördelar.
  • Jag får rösta.
  • Jag får högre lön på jobbet.
  • Jag får fler friheter hemma.
  • Jag får fullt ansvar över min närvaro i skolan.
  • Jag får nu, lagligt, dricka alkohol.
  • Fredrik Reidfeldt ser mig som en vuxen, tji fick han. Dvs. Jag lurar stadsministern!

Men som Patrik så klokt sa till mig "Det finns inte mycket du kan göra åt saken". Det har han nog rätt i :) Jag kommer nog fortfarande springa barfota på gräsmattor, känna mig liten i min släkts närvaro och jag kommer aldrig sluta vara mina föräldrars lilla dotter, som gör saker hon inte borde, baka och sen vägra äta upp det hon bakat eller leka med högtryckstvätten på landet. Jag kommer aldrig sluta skråla med till låtarna på Allsång på Skansen eller vissla med i vinjetten till Morden i Midsommer på somrarna. Nej, jag blir inte större och mognare för att ett år har passerat. Jag blir bara mindre och mindre klok, då världen växer och växer hela tiden! Och det tycker jag är skönt!



Kommentarer
Postat av: Martin

Ring mig när det är en riktig fördel att kunna dricka alkohol lagligt, jag ser då inga fördelar med att dricka över huvud taget.

2009-02-20 @ 08:42:07
URL: http://blogg.xkm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0