Tanterna som gör min dag

I dag när jag var på väg hem från skolan sitter jag och sover som vanligt på tunnelbanan när jag helt plötsligt blir väckt av att något rör vid min fot. Jag tittar upp och ser att en tant har satt foten på min och ser förvånad ut själv, för att sedan ursäkta sig för att hon väckte mig och börjar sedan prata om varifrån jag kom och vart jag var på väg. Jag förklarade att jag hade varit i skolan och sen var konversationen i gång. Hon konstaterade att jag hade gott om tid på mig att bestämma mig för vad jag skulle göra av mitt liv, och att jag skulle satsa på att plugga nu under lågkonjunkturen. Såna möten gör mig glad, tanter gör mig glada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0