Det finns två sorters människor


s.557


"Jag vet inte, men kanske finns det två sorters människor. För en sort är världen ett logiskt risgrynsgrötsställe och för den andra sorten är det ett oberäkneligt pastagratängsställe. Jag slår vad om att om mina trädgrodsföräldrar stoppade in risgrynsgröt i mikron och fick ut pastagratäng när klockan ringde, skulle de säga: "Åh, vi måste ha stoppat in pastagratäng av misstag." Eller också skulle de ta ut pastagratängen och försöka övertala sig själva: "Det ser ut som pastagratäng, men det är faktiskt risgrynsgröt." Och om jag skulle försöka vara trevlig och förklara för dem att man kan få ut pastagratäng ibland fast man har satt in risgrynsgröt - ja, då skulle de aldrig tro mig. De skulle förmodligen bara bli förbannade. Förstår du vad jag menar, Nyckelfågeln?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0