Jag försöker

Jag försöker komma på något bra att skriva, men just nu är det så mycket att tänka på att det är svårt att tänka på något konkret att skriva om. Mycket i skolan, mycket bland vänner, mycket hemma, mycket i allmänhet. Men jag ska göra mitt bästa.

Igår var jag och Nisse på Veronica Maggio på Cirkus. Det var riktigt kul, minns inte  vad det första förbandet hette, men det var iallafall en danska som hade ett nittiotalssound och en urhäftig glitterhood. Hon sjöng om tigerräkor i otrogna pojkvänners soffa och om bowlingkäglor. Sedan var det Fibes, Oh Fibes! som man kan likna med en kåt Bellman som vill likna Tellier. Vet inte riktigt vad jag känner för honom. Maggio var söt som satan, älskade för övrigt att hon inte hade någon bh på sig. Det var komiskt.

En av de finaste sakerna på kvällen som jag hörde från publiken var när en kille ropar "SNYGG KAPPA!" åt Maggio, varpå killens flickvän stirrar på honom och han säger "Vadå?! Det är ju det?". Då kunde jag inte hålla mig. Skrattade högt och viskade till Nisse vad jag hört, som skrattade högt han med.

Nu - Plugg. Ja, en lördagskväll. Blir kanske bio senare för att kompensera.


Kommentarer
Postat av: Ida

Så vad tyckte du om hennes musik nu då?

2009-03-28 @ 23:25:52
Postat av: e

du är tokbra!

2009-03-29 @ 18:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0